
Si donem una ullada a la programació de les cadenes generalistes americanes de l'any que ve, el primer que crida l'atenció és la quantitat de spin-offs, remakes i versions de series internacionals que figuren en les seves graelles.
I per què tanta versió i tan poca innovació? En el cas dels spin-offs, la resposta està clara. Si tenen una sèrie que funciona bé, es pot utilitzar un dels seus personatges per intentar obtenir un altre producte d'èxit. I així ja tens dos hores cobertes, en comptes d'una.
Un exemple és el que ha fet
En el cas de les versions de productes amb molt d’èxit solen ser bastant més delicats, ja que entren en el joc les odiades comparacions. Un dels exemples més clars és The Office, de la cadena NBC, que versionava a l'original de
El que podem concloure de tot això és que les cadenes han estat bastant conservadores a l'hora d'escollir els nous projectes. La falta d’històries per la vaga de guionistes i les estrenes desastroses de la passada temporada són les causes fonamentals d'aquesta nova estratègia, poc innovadora i arriscada a la vegada. Encara està per veure si funcionarà o no. Haurem d'esperar uns mesos per saber la resposta.
Eva Maria Campabadal